BOUTIQUE MINNE


Boutique Minne on Turun Kaskenmäessä, Panternin talossa sijaitseva kivijalkaputiikki ja ateljeeompelimo. Minnen valikoimaan kuuluvat vintageasut ja uutta tuotantoa olevat hää- ja juhlapuvut naisille. Minnestä löytyy myös vanhoja ja uusia asusteita, koruja sekä paikallista kädentaitoa ja uniikkia suunnittelua.


Ompelimon brändiä ja verkkosivuja tullaan uudistamaan, sekä luomme yritykselle verkkokaupan myynnin edistämiseksi. Näiden lisäksi teemme yritykselle markkinointisuunnitelman, johon kuuluu mm. sosiaalisen median alustojen yhtenäistämisen sekä hakukoneoptimoinnin laatimista Googla Analyticsilla.


Projektissa Sara Lundstedt ja Emma Lindholm.

MESH -HANKE x

YES KUMMIT


JOBILLA - WEBINAARI


KORISLIIGA


TAT YRITYSKYLÄ


SALON SIJOITUSPÄIVÄ 2020


BRANG


INNO 12H -LEIRI


GRAIL QUEST

YES kummit ovat vapaaehtoisia yrittäjiä ja työntekijöitä, jotka haluavat osallistua oppilaitosten kanssa tehtävään yhteistyöhön yrittäjyyskasvatuksessa sekä yleisesti työelämätuntemuksessa. MESH -hankkeen myötä YES kummi -toimintaa on laajennettu aikuiskoulutukseen ja mentorointi on tullut yhdeksi yhteistyön muodoksi. YES kummi -portaalissa on noin 75 kummia Varsinais-Suomen alueella.


Tehtäväksi saimme haastatella puhelimitse / Skype-puheluilla alueen kummit. Suunnittelimme kysymysrungon hankehenkilöstön saamamme kysymyslistan perusteella. Haastatteluiden jälkeen, vastaukset koottiin yhteen, jotta haastattelun tulokset saadaan YES -verkoston ja MESH -hankkeen kehittämistehtävien hyödynnettäväksi. Lisäksi saimme tehtäväksemme suunnitella rekrytointikampanjan YES kummeille. Projekti toteutettiin yhdessä muiden Binesakatemian osuuskuntien kanssa.


Projektissa Anni Huhta, Sara Lundstedt, Lauri Hakala ja Samuli Louhivaara.

Rekrytointiwebinaari 19.5.2020   


Jobillan webinaarissa syvennytään rekrytointiin ja henkilöstöhallinnon uusiin tuuliin, rekrytoinnin mittaamiseen ja miten voidaan rakentaa toimiva rekrytointiprosessi. Samalla tutustutaan toisiin rekrytoijiin sekä nautitaan hyvästä ruoasta.  

Webinaarissa on myös mahdollista esittää kysymyksiä, osallistua keskusteluun ja jutella muiden yritysten rekrytoijien kanssa. Agenda tullaan muovaamaan 2020 myös kevään Koronaepidemian havaintojen ja muuten oppien ympärille muuttuneesta rekrytointimarkkinasta viimeisten vuosien ajalta. 


Jobillan projekti lähti liikkeelle asiakashankinta päivästä, jota Tofium teki tammikuussa. Niklas tarttui rohkeasti luuriin ja soitti Jobillan toimarille Henri Nordströmille. Heti mentiin lyhyessä ajassa eteenpäin ja sovittiin tapaaminen Turun toimipisteen vetäjän Pekan kanssa palaveri, johon Henrikin osallistui etänä.  

Palaverissa päästiin taas eteenpäin ja ideoista päästiin lopputulokseen. Tofiumin kopla ottaa Jobillan softat haltuun ja lähtee kontaktoimaan Turun alueelta kasvavia PK-yrityksiä. Yrityksille tarjotaan ilmaista webinaaria, ja vielä porkkanana lounasta kaiken tämän päälle. Loistava tuote myytäväksi.  

Tähänkin projektiin olemme löytäneet omat haasteemme, jotka liittyvät vallitsevaan tilanteeseen maailmalla. Kyseessä siis rekrytointiwebinaari ja yrityksillä lomautukset päällä. Ei mennytkään ihan kuin vettä vaan. Toisena haasteena on ollut oikeiden henkilöiden yhteystietojen löytäminen. 

Projekti on opettanut paljon myyntityön pitkäjänteisyydestä ja kyvystä keskustella webinaarin teemasta näinäkin aikoina. 


Projektissa Lauri Hakala ja Joni Kaski.

 

Salon Bisnesakatemian opiskelija Kalle Mäki vinkkasi meille kyseisestä projektista. Hän oli mukana viime keväänä laatimassa Korisliigalle kaikkia liigajoukkueita koskeva asiakastyytyväisyyskysely. Meille tarjottiin samanlaista projektia, mutta Naisten Korisliigalle.


Projektin tehtävänä oli laatia kysmykset ja julkaista se verkkoon liigajoukkueiden jaettavaksi. Kyselyn jälkeen vastauksia analysointiin josta luotiin dokumentti. Valitettavasti COVID19 -viruksen takia, kyselyyn ei tullut tavoiteltua määrää, mutta kysely tullaan luomaan uudestaan syksyn aikana. Projektissa oppi paljon viestinnän tärkeydestä, kysymyksien muodosta ja erilaisten kysymystyyppien hyödyntämisestä.


Projektissa Matilda Runonen.


Yrityskylä on kuudes- ja yhdeksäsluokkalaisille tarkoitettu työelämään, yritysmaailmaan ja talouteen tutustumisen oppimiskokonaisuus. Oppilaat ovat koulussa tutustuneet etukäteen näihin aiheisiin ja Yrityskylässä toimiviin yrityksiin. He ovat saaneet hakea haluamaansa työpaikkaa, joihin heidän opettajansa haastattelee ja valitsee sopivat pestit. Tämän jälkeen oppilaat tulevat yhden koulupäivän ajaksi Yrityskylän omaan minimaailmaan työskentelemään omaan yritykseensä ja saavat siitä palkkaa, jota käyttää Yrityskylässä toimiviin liikkeisiin. 


Tofiumin projektiryhmä toimi Yrityskylässä ohjaajina kuudesluokkalaisten tukena ja apuna. Ennen ohjaamispäivää kävimme ohjaajille suunnatun koulutuksen, jossa kerrottiin, miten hyvä ohjaaja toimii kannustavasti lasten tukena sekä, miten Yrityskylän joka yrityksessä olevat tabletit ja niiden maailma toimivat. 


Itse ohjaamispäivät jäivät koronan takia vain yhteen. Mutta ohjaamispäivä, jonka ehdimme käydä, oli erittäin onnistunut. Kuudesluokkalaiset eläytyivät innokkaasti rooleihinsa ja meidän tehtävämme oli varmistaa, että he muistavat tehdä kaikki työpäivän tehtävät, lukea tehtävänannot kunnolla ja auttaa vaikeimmissa tilanteissa. Esimerkiksi pankissa työskentelevää yritysneuvojaa pääsimme auttamaan, mikä on SWOT-analyysi ja miten sitä käytetään. 


Projektissa Anni Huhta, Emma Lindholm, Matilda Runonen, Lauri Hakala, Joni Kaski ja Samuli Louhivaara. 

Salon Sijoituspäivä järjestettiin Salon lukion tiloissa lauantaina 1.2.2020, nyt jo toista kertaa. Salon Sijoituspäivä on sijoittamiseen keskittyvä tapahtuma, jossa on sekä asiantuntijaluentoja että yhteistyökumppaneiden esittelypisteitä. Tapahtumaa järjestettäessä ensimmäistä kertaa vuonna 2019 järjestäjänä toimi Ville Valkonen ja Value Business Events. Ville toimikin tänä vuonna projektin toimeksiantajana ja konsulttiapuna. Projekti oli osuuskunnalle erilainen verrattuna aiempiin projekteihin, koska projektiryhmään kuului myös kahden muun BisnesAkatemian osuuskunnan jäseniä.


Sijoituspäivän järjestäminen alkoi lokakuussa 2019 päivämäärän päättämisellä ja tilojen varaamisella. Tehtäväalueet jaettiin johdon, myynnin, tuotannon ja markkinoinnin kesken. Esimerkiksi myynnin tehtävänä oli saada tapahtumaan myös maksavia puhujia ja yhteistyökumppaneita, sillä Sijoituspäivä on asiakkaille maksuton. Lisäksi kävimme marraskuussa tutustumassa Helsingin messukeskuksessa järjestettyyn Sijoitus Invest -tapahtumaan, josta saimmekin hyviä puhujakontakteja sekä Nordnetin sponsoroimaan tapahtuman vieraille goodiebagit. Tapahtumaa edeltävillä viikoilla projekti keskittyi viimeisiin markkinointiasioihin, kuten lehdistötiedotteiden ja sähköpostikutsujen lähettämiseen ja käsiohjelmien tekemiseen. Itse tapahtumapäivä sujui onnistuneesti ja aikataulun mukaisesti. Projektista saatiin hyvien kontaktien lisäksi arvokasta kokemusta tapahtumatuotannosta ja isomman projektiryhmän pyörittämisestä.


Projektissa Lauri Hakala.

Brang on osuuskuntamme jatkuvasti päällä oleva projekti. Brang Oy on laskutus- ja perintäpalveluihin erikoistunut Turkulainen yritys, joka panostaa suuresti asiakaspalveluun ja jatkuvaan kehitykseen. Projekti on ollut käynnissä jo viime syksystä alkaen ja on näin ollen osuuskuntamme pitkäaikaisin projekti. Osa porukasta jättäytyy kesälomille töiden takia, mutta Joni ja Christian jatkavat vielä kesällä kovaa myyntiä. Olemme oppineet projektin aikana paljon uutta myynnistä ja b2b markkinoista. Olemme lisäksi soveltamaan paljon Bisnes Akatemiassa oppimaamme käytännössä. Projekti on lisäksi tarjonnut ainutlaatuisen mahdollisuuden tutustua yritysten laskutukseen ja ylipäätään rahoituspuoleen.


Projektissa Emma Lindholm, Joni Kaski ja Emil Sairanen.

Innoheimon toimeksiannosta järjestimme innovaatioleirin Luostarivuoren lukiolaisille osana Nuori Yrittäjä -kurssia. Innovaatioleiri toteutettiin Turun ammattikorkeakoulun BisnesAkatemian tiloissa. Tavoitteenamme oli luoda kokonaisuus, jonka avulla yrittäjyydestä kiinnostuneet lukiolaiset saivat tutustua osuuskuntamme toimintaan, liiketalouden aiheisiin sekä BisnesAkatemian toimintatapoihin käytännössä. Päivän aikana tutustuimme toisiimme, myimme kuvitteellisia tuotteita, ja opimme uutta digitaalisesta markkinoinnista markkinointi- ja asiantuntijayritys Aboe Oy:n johdolla. Osallistujilta ja toimeksiantajalta kerätyn palautteen mukaan päivä oli todella onnistunut, ja olimme itsekin hyvin tyytyväisiä järjestämäämme tapahtumaan. Erityisesti lukiolaiset olivat yllättyneitä päivän mielekkyydestä. Luostarivuoren lukio olisi myös kiinnostunut jatkamaan yhteistyötä liittämällä bisnesakatemialaisten järjestämän innovaatioleirin vakituiseksi osaksi Nuori Yrittäjä -kurssia.


Projektissa Anni Huhta, Matilda Runonen, Sara Lundstedt ja Samuli Louhivaara.

Osuuskunnallemme tarjottiin heti ensimmäisellä viikolla mahdollisuutta olla mukana Grail Groupin toteuttamassa Grail Quest -pelitapahtumassa. Grail Guest järjestettiin 17.-19.10.2019 Kupittaan palloiluhallissa, Turussa. Saimme tehtäväksemme aulan ja infon järjestämisen, asiakaspalautteen keräämisen ja somistuksen, joita työstimme ahkerasti kuukausia ennen tapahtuman alkua. Projekti oli yksi ensimmäisistä projekteistamme ja odotimme innoissamme työhön pääsyä.


Pyrimme tuottamaan projektille lisäarvoa soveltamalla käytössämme olevia materiaaleja ja tietoa, jotta saisimme syksyn ensimmäisen projektin kunnialla maaliin. Tapahtuman jälkeen kävimme yhdessä läpi projektin kulun, jotta löytäisimme mahdolliset parannuskohteet tulevaisuutta varten. Vaikka projektiryhmään kuului vain viisi jäsentä, projekti työllisti osuuskuntamme jokaisen jäsenen itse tapahtuman aikana. Jälkipalaverissa saimme hyvää palautetta panoksestamme.


Projektissa Emma Lindholm, Sara Lundstedt, Matilda Runonen, ja Joni Kaski.

© 2020 Osuuskunta Tofium

© 2020 Osuuskunta Tofium

Tämä verkkosivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä hyväksyt evästeiden käytön.

Hyväksy